Gratis zelfhulptips

Deze oefeningen zijn geschikt voor iedereen die wel eens angst of stress ervaart, en zeer zeker voor mensen die last hebben van posttraumatische stresssymptomen. Ik heb enkele makkelijke en heel korte oefeningen voor je op een rijtje gezet. Probeer ze eens uit, en kies er dan een die je bevalt. Kijk of je die oefening regelmatig, liefst dagelijks (of een paar keer per dag), kan doen op een rustig moment. Zelfs als je er maar een paar minuten per dag mee bezig bent zul je er profijt van hebben!

Klik op het plaatje of op onderstaande link om de oefeningen toegestuurd te krijgen.

5 Simpele en snelle oefeningen om lichaam en geest te kalmeren

 

Een van de meest voorkomende problemen bij trauma en PTSS is verstoorde slaap (vaak met nachtmerries). Slaap is zo belangrijk voor onze lichamelijke en geestelijke gezondheid! Wanneer je op weg naar herstel van trauma bent dan is het een goede zaak om te beginnen met  het verbeteren van de nachtrust. Hier zijn een paar slaaptips die kunnen helpen om je slaap te verbeteren. Kies iets uit om te beginnen, je hoeft natuurlijk niet alle tips op te volgen. Elk mens is anders, en bij de een werkt iets wel wat bij de ander niets doet.

Klik op het plaatje of op onderstaande link om de oefeningen toegestuurd te krijgen.

5 Simpele strategieën om beter te slapen